2 Mayıs 2017 Salı

Thirteen Reasons Why

Netflix'in 2017 yayini olan bu dizisini paylasmak istedim sizinle. Tum ogeleriyle teenage  dizisi olan bu seri, tek sezon ve 13 bolum.


Gorsel

13 Reasons Why'i normal sartlarda izleme listeme almazdim, acik konusmak gerekirse ilk bolumden fazlasini da izlemezdim ancak bu dizi ergen zorbaligi konusunu cok etkileyici bir bakis acisiyla islediginden devam etmekten kendimi alamadim. Basrolumuz Hannah lise 3. sinifta ardinda 13 kaset birakarak intihar ediyor ve bu kasetlerde de bir sekilde hayatina dokunup onu intihara giden yola iten kisilere dair gerceklerini paylasiyor. Izlerken yok artik bu cocuk da suclanir mi ne var yani dedigim kasetler oldugu gibi, genel kabul gorur sebepler de cikti karsima. Sunu anladim ki yaptigin bir hareketin karsindaki kisinin hayatini nasil etkiledigini anlamayabilirsin ve senin belki donup hatirlamayacagin bir an derin bir iz birakabilir karsi tarafta... Dizide de degindigi gibi kimisi baseder bununla kimisi kaldiramaz bilemezsin.

Buyumus bir ergen olarak izledim, bir anne olarak izledim, bazen kendimi Hannah'in yerine koydum hak verdim, bazen benim de hic farkina varmadan zorba sifatini tasimis olabilecegimle yuzlestim.

Bir cocuk icin agir bir icerik olmasa Lal'e izletmeyi isterdim "dikkat et kizim, hayatina degdigin insanlara ozen gostermeyi hic bir zaman unutma" diyebilmek icin. Lal icin erken diger ilgililerini de bilmem ama  anneler benden bir tavsiyedir. Hani diyoruz ya hep icimden bir kez daha dilemek geldi "iyi insanlar ciksin hep karsimiza, karsilarina..."

Hiç yorum yok: