15 Şubat 2017 Çarşamba

Geçenlerde V3

Geçtiğimiz hafta sinemada izlediğim bir filmi önermek istedim size. Çok ağlatmasa da boğaza bir yumru bırakan tarzdan bir etkisi var, belki de o yumruyu atmak istedim yazarak.

Manchester by the sea filmimiz başrolde Casey Affleck (belirtmeden edemeyeceğim abisinden çook daha başarılı buldum kendisini) , Michelle Williams, Kyle Chandler ve Lucas Hedge yer alıyor.

Başlamadan her ihtimale karşın spoiler verebilirim diye uyarayım...



Kendimden ve korkularımdan çok şey buldum bu filmde. Kimliklendirdiğim karakterler dahi oldu.

Hastane koridorlarında beklemişliğim vardır benim ve soğuk odada örtüsünü kaldırdığım yüzler. Daha çok bakmak, doya doya bakmak ve sarılma isteğiyle içim kaynarken aynı zamanda o morgdan koşar adım çıkıp aynı hızla şehirden bile uzaklaşma hissini tatmışlığım var... Acil servis önlerinde hesaplaşmalar, kızgınlıklar, affedişler ya da artan nefretler. Gidenin ardından yaşanan kocaman bir boşluk var içimde. Ve ben bunları yansımış buldum ekrana, kocaman.

Sonra minnacık bir hatanın yol açtığı yeri doldurulamaz yokluklar var, hayatı bir anda değişen insanlar. Acı çeken, kahrolan, pişmanlığıyla yaşayanlar var. Bununla birlikte hayatına devam eden iyileşenlerde...

Geçmiş ve günümüz arasında geçen sade anlatımlı bir senaryo var, uzun anlatımlar yerine küçücük bir olayla anlamlandırılmış duygular var, güzel oyunculuklar ve işte benim için boğazımda yumru belki sizin için mideye sert bir yumruk hissi yemiş hissi yaratacak bir film var bugünlerde vizyonda. Bu yüzleşmeyi kaldırabilecek olanlara tavsiye ederim...

Bak bir daha spoiler diyerek yazasım var...

Hiç yoktan bar kavgası çıkartan bir adam Lee, ama hep kaybedeceği kavgaları çıkartıyor. Dövülesi var çünkü cezalandırılmak istiyor. Sonra baban ölmüş bu ne arkadaş merakı, hem de o gece sevgilisiyle mi kalmanın peşinde mi olur çocuk diye sorgulayacakken buzluktan aldığı tavukla morgdaki babasını hatırlayıp krize giren bir çocuğun ruh hali anlatılmış. Hayat işte, o kadar gerçek bir hikaye işte...

La la land'den artıp bu hikayeye ve bu etkileyici oyunculuğa da birkaç ödül düşer umarım...

Demiştim di mi? İzlenesi...

Hiç yorum yok: