16 Ocak 2012 Pazartesi

iklim değişirken...

Yazmakta geç kaldım, çokça bahanem var bu konuda ama keşke ile başlıyor cümlelerimin hepsi...


4 Ekim 15 Ocak tarihleri arasında Amerikan Doğal Tarih Müzesi'nin 2008 yılında New York'ta açtığı “İklim Değişikliği” sergisi Santral İstanbul'daydı...



Bir sürü çocuk, genç ve profesyonel geziyordu ben ordayken öyle kalabalıktı ki hafta arası olmasına rağmen çok kişiye ulaştığına inandım, çokça evde farkındalık yarattığına... Öyle çarpıcıydı ki gördüklerimiz ve aslında öyle basit ki yapabileceklerimiz... İyi günler yok önümüzde, hepsi bizim ve seçimlerimizin suçu. Artık biraz rahatsız olmalı, rahatımızdan ödün vermeli; öğrenmeli öğretmeliyiz...


Evde başlıyor hepsi, boşa akan sudan rahatsız olmalı, gereksiz elektrikleri kapatmalı, bekleme modundaki araçların fişini çekmeli, yalıtım yapmalıyız basitten başlıyor ve tabi her şey evde başlıyor. Örnek olmalıyım Lal'e derdim bu özünde. O yüzden resim kağıtlarını önlü arkalı iyice doldurtmaya çalışmam, ambalaj kağıtlarını boyasın diye ona verişim, dişimizi fırçalarken sürekli suyu kapatışım minik minik adımlarla...

Sizin evlerde durumlar nasıl?

 

3 yorum:

Emre Bora Bebek dedi ki...

Çok küçük yaşlarda başlıyor çevre bilinci ve farkındalık yaratmak.Sizi ve Lal'i tebrik ediyorum..İnşallah Bora'da da o farkındalığı oluşturabilirim.Duyarlı bir çocuk olur..

nesli dedi ki...

bence öğretmeye niyet ettiğimiz her şeyin karşılığını alacağız. inanıyorum...

Melange dedi ki...

tamamen katiliyorum, ufacik sandigimiz ama yekünde önemli bir rol oynayan önlemlerle basliyor hersey ve bunlari kücük yasta evdekilere de aktarmakla..