12 Ağustos 2011 Cuma

valizim dolu yine...

Bir şarkı vardı di mi böyle? Birden aklıma geldi de...

Ben de topladım valizimi, geçen hafta tam da bugün. 2 kişilikti biletimiz Lal ve benim için. 1,5 senelik bir anne için heyecan verici bir yolculuk hazırlığı hele ki çooook uzaklara gidiyorsan, senelerdir gitmemişsen ve görmemişsen...

Babaneme gittik Lalle birlikte, tanışmamışlardı henüz. Keşke birlikte büyüselerdi ama olmamıştı işte ve ben de görmemiştim türlü bahanelerle 3 koca senedir...

Yaşlanmış e tabi normal değil mi? Değil aslında sanki o hep öyle kalacakmış gibi gelir ya... Bastonu görünce elinde şaşırdım çok. Bir tahta parçası di mi? Değil işte...


Herşeyiyle aynı hiç mi değişmez içi insanın. Bir sürü duvar yıktık! Birilerini  evlendirme hevesi ve beni de dahil etmesiyle iyice aştı kendini :) Bir de söz aldım üstüne basa basa ben ikinciyi yaparsam bakacakmış pek şanslıyım di mi :) Ahh asıl ben bu örtülere takıldım, 78 inde ama hala ödün vermiyor...


Yemekler yaptırmadım bu defa, rejimdeyim dedim. Çorba içtik bol bol ve dondurma yedik bana da öğretti yapmasını tarhanayı. Evindeki her şey öylesine çocukluğumdandı ki... Her dokunduğum şeyde minnacık oldum yanında...



Ve bu takım onca ev gezdi ki onunla. Ben almışım ona bir anneler gününde, hatırlayamayacağım kadar eski ama o unutmamış. Baş köşesi olur mu mutfağın? Orasında duruyor işte...



Çocukluğuma dair hatırladığım tüm anılarda o var... İsterim ki Lal'le de olsun bir sürü olsun hatırlasın o şen kahkahaları. Şanslı yine de annesinin babanesi ile tanışmış olmak şanstır bu zamanda. Nene diyor babaneme ve o çok sevdi bastonunu bir de tarhana çorbasını...

10 yorum:

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

allah ömür versin, özendim. bizimde bi aile büyüğümüz olsaydı keşke. Yağmur için.

Ege'nin Annesi Gamze dedi ki...

Gözlerim doldu . Benim babaannem de hemen hemen aynı yaşlarda ve hayatımda çok özel, önemli bir yere sahip. aynı hissiyatla Ege'yi götürürüm hep.

gülcan dedi ki...

ne güzel anlatmışsın ve o dolap o örtü ne kadar tanıdık .
bu arada severim tarhana çorbasını ,afiyet olsun

gevezeanne dedi ki...

ahhh ahh ne güzel bir duygu :) torun çocuğunu svmek onunla zaman geçirmek allah uzun uzun sağlıklı ömür versin şu an yaşadığın duyguları okadar iyi anlıyorum ve işin enteresan kısmı ne biliyormusun bende anne annemleri 3 yıldır görmüyordum ,onlarda geçen hafta bizimle beraberlerdi :) aynı zamanlarda aynı şeyleri yaşamak .. çok hoş:)) tesadüf işte ..

şule-bilge dedi ki...

twitterda görmüştüm @trabzon caddesi filan,demek babaanne görüldü.tarhana çorbasının kokusu burnuma geldi,çörek de tatmıştır lal :D

nesli dedi ki...

dondurma yemekten fırsat bulsaydı daha neler neler yiyecekti de olmadı :)

emsal dedi ki...

neslicim çok duygulandırdın beni ben de çocukluğuma döndüm seninle teyze babaanneme sevgilerimi öpücüklerimi iletrsen sevinirm. yazıların ne kadar içten içimi ısıttı okudukça... umarım görüşme fırsatımız olur senin ufaklık pek tatlıymış :) sevgiler canım

nesli dedi ki...

Emsalcim çok mutlu oldum yorumunla :) tabi ki iletirim ve umarım görüşürüz çok isterim... kendine çok iyi bak olur mu...

u.aydin dedi ki...

biliyormusun bilmiyorum ama agliyorum su an gozlerimden suzulen yaslarin sebebini bile bilmeden sadece okudugum bu yazin;ne guzel anlatmissin babanneni;ne guzel sevmissin onu imrendim sana.allah ona da sana da lal'a da uzun omur versin.iyiki ugramisim buraya iyiki acmisim sayfalari tek tek.

nesli dedi ki...

ülkü merhaba, hoşgeldin.... bambaşka bir sevgi bu ne desem ki hem bak laloşun muzurluklarını oku da gül biraz :)