16 Mayıs 2010 Pazar

Kek-Börek çok severim :)

Kızlar günü vardı ya geçtiğimiz hafta, grubumuza 6 ay önce katılmış olan Lal isimli canım kızım sağ olsun pek bir fıkırdak olunca hazırlık yapmakta çooooooooook zorlandım... Hatta öğlene kadar hiç bir şey yoktu ortada, kapının çalmasına azcıcık kala küçük hanım uyuyunca ben de koştur koştur kek ve börek yaptım :)

Yani bu demek oluyor ki gene pratik tariflerim var :)


Önce börek...
Pasta görünümlü bu börek, bence çakma su böreği. Yapması çok kolay sonuç çok başarılı...
Tarif yeturla lezzet karelerinden...

Malzemeler
4 yufka
Peynir
Maydonoz
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvı yağ
4 yumurta
1 paket kabartma tozu

Tarif


Yetur teflon kek kalıbı kullanmıştı, benim o şekilde kek kalıbım olmadığından Tefal'in Evrekasının orta boyunu kullandım, dar olduğundan 3 yufka ile yaptım...

Öncelikle kalıbı yağlayıp, susamlıyoruz
Ardından 1 yufkayı kenarları dışarıda kalacak şekilde yayıyoruz
Bir yufkanın 3 te 1 ini gene tabana buruşturup koyuyoruz
Ayrı bir kapta sütü, kabartma tozunu, yağı, yumurtayı çırpıyoruz
İçerisine yufkaları pançik pinçik edip katıyoruz, peynir ve maydanozu da ilave edip iyice  karıştırıyoruz
15 dakika dinlendirip, sosu çekmiş olan yufkaları eşit bir şekilde kalıba yayıyoruz, kapta azcık sos bırakıyoruz
Sarkan yufkayla böreğin üstünü kapatıyoruz
Artan sosu böreğin üstüne sürüyoruz
180 derecede üstü kızarana kadar pişiriyoruz
Çıkarttıktan sonra, soğuyunca ters çevirip bir tabağa çıkartıyor dilimleyip afiyetle yiyoruz...


Ve kekimiz...
Gene zor zamanlarımın kurtarıcısı Sinangil Kekun sağolsun...
Fındıklısını üzerindeki tarife göre yaptım, biraz tarçın ve bitter çikolata ekledim oldu bitti :) Fındıklıyı öyle çok seviyorum ki diğerlerini denemeye fırsat bulamıyorum, daha önceki fındıklı kek denemem için şöyle buyurun...

Güzel bir hafta dilerim :)

7 yorum:

bir güzel çift dedi ki...

OOOfff çoook nefis görünüooo...gurul gurullll :D

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize,emeğinize sağlık.

Saygılar.

sine'mden dedi ki...

hmmmm...enfes görünüyorlar,mutlaka deneyeceğim :))

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

Senin kelebekli kek kalıbın çok güzel ama :)

Hayal Arkadaşlarım dedi ki...

Ohh maşallah...

Yaza girmeye buçuk kala, bizler rejim derdindeyken olmuyor bu tarifler :) Bünyeyi bozuyor.

Sinangil'in fındıklı karışımını ben de aldım ama kilo korkumdan bir türlü yapamadım. Çok güzel görünüyor. Eline sağlık arkadaşım.

poh poh perisi... dedi ki...

Bir güzel çiftcim benim deeee :)

Fuat çok teşekkür ederim

Sinem güzel yapmışım di mi :)))))

Bahar'cım hediye gelmişti bana o ama sanırım ESSEydi :)

Hayal arkadaşlarım çok çok pratik Sinangil ya ben çok sevdim, bir de bir kaç hafta önce seni gördüğümde gayet iyiydin ne rejimi yaaa :)))

estergonyesil dedi ki...

ohh mis daha ne olsun...