23 Aralık 2009 Çarşamba

Kremalı mantarlı biftek


Ev hanımlığını çok sevdim :)

Yemek yapıp kocişkoyu beklemek gerçekten zevkliymiş, 4 seneyi bitirdik ama kociş hep benden erken evde olduğundan bu zevki anca tadabildim...

Ben ev hanımlığına soyununca en önemli atraksiyonum olan yemek yapma zevkimi sizlerle de paylaşmadan olmuyor, böyle devam edersem yemek bloglarına rakip olabilirim :)

Bu haftaki menümüzdeki kremalı mantarlı biftek vardı...


Malzemeler

Kişi başı 2 dilim inceltilmiş dana biftek

Mantar (Arzu edildiği kadar ben bol koydum)

1 paket krema

Kaşar (Arzu edildiği kadar ben bol koydum)


Gelelim tarife...


Biftekler tavada zeytinyağı ile az pişirilir

Pişen etler ayrı bir kaba alınır, üzerine tuz ve taze çekilmiş karabiber eklenir
Biftekleri çıkardığımız tavada kalan yağda ince dilimlenmiş mantarlar çevirilir

Krema eklenip karıştırılır, bu karışıma da az miktar tuz eklenir

Hazırlanan kremalı mantarlar etin üzerine dökülür

Üzerine kaşar ilave edilir

Önceden 150 derecede ısıtılmış fırında kaşarlar eriyip kızarana kadar pişirilir.


Yapımı çok kolay olan bu yemek benim damak tadıma fazlasıyla hitap ediyor yanına da beyaz pilav yapıldı mı mmmmm harika!!!


Afiyet olsun...

10 yorum:

pofiş dedi ki...

canım ister bakkk benim fazla yimek resmi koymaa:):):)

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

görüntü süper,
tat'ta eminim öyle.
ellerine sağlık :)
bende evde oturup yemek yapmak istiyorum :))

PASTAlila dedi ki...

Valla iştahım kabardı. Eline sağlık Neslicim. Bebiş nasıl bu arada? :)

Esin (Huysuzbalık) dedi ki...

Bir etobur olarak bayılırımmmm. Hem mantara hem de mantarlı bifteğe. Ama etin fiyatı neden son zamanlarda bu kadar yükseldi onu merak ediyorum işte. Ev hanımlığının tadını çıkar. Sevgiler...

poh poh perisi dedi ki...

pofişciiim sana yapcam ben hepsinden merak etme :)

Bahar'cım bir daha böyle bir imkanı sanırım yaklaşık 28 sene sonra emekli olduğumda bulucam sanırım :(

Pastalilacım çook teşekkürler... Bebişim iyi çok şükür ben de onun yanında çok iyiyim :)

Esin'cim ahh ahhh o işlere hiç akıl sır ermiyor ne yazık ki...

Sevgiler...

defne dedi ki...

ben de yapayım bunu, harika görünüyor :)

poh poh perisi dedi ki...

defne'cim hem de basit daha ne olsun :)

paşakızı mutfakta dedi ki...

Merhabalar.Harika görünüyor.Ellerine sağlık canım.Sevgiler.

poh poh perisi dedi ki...

paşakızı senin gibi bir yemek blogu yazarından bunu duymak ne güzel, çok teşekkürler..

Anonymous dedi ki...

Shalom

It is my first time here. I just wanted to say hi!