11 Ağustos 2009 Salı

Misafircilik...

Aslında misafir sayılmazlar annecim ve babacım geldi haftasonu. Yazlıktan kesin dönüş yapınca o gün uğraşmasınlar diye yemeğe aldım ama aylardır hamilelik sebebiyle yemeğe misafir alamadığımdan pek bir özendim... Benden size iki tarif çok sevdim sanırım ben bu işi :)


Tavuklu güveç...

Malzemeler: (6 adet güveç kabı için)

Yaklaşık 400 gram küp küp doğranmış tavuk göğsü


1 adet yemeklik doğranmış soğan


2 adet rendelenmiş domates


1 adet küp küp doğranmış kabak


1 adet küp küp doğranmış patlıcan


1 adet küp küp doğranmış patates


1 tatlı kaşığı tatlı biber salçası


Zeytinyağ, tereyağ


Tuz Karabiber Kekik


Kaşar

Yapılışı:


Soğanlar zeytinyağında çevrilir


Rengi pembeleştiğinde domatesler ilave edilir


Tavuklar ilave edilerek yaklaşık 2 dakika çevrilir


Ardından kabak, patates ve patlıcan ilave edilerek 2 dakika kadar karıştırılarak iyice sosa karışması sağlanır.(Burada amaç pişirmek diil lezzetlerin karışmasını sağlamak :) )


Tuz, karabiber, kekik ilave edilir.


Ardından malzemeler güveç kaplarına dağıtılır.


Tencerede kalan domates sosun içine salça ve az miktarda su ilave edilerek çevrilir.


Bu karışım güveç kaplarına pay edilir.


Güveçlerin üzerine parça şeklinde tereyağ konur.


Önceden 200 derece ısıtılmış fırında yarım saat kadar pişirilir.


Sebzeler piştikten sonra fırın kapatılır üzerlerine kaşar konarak bir miktar fırında erimesi beklenir.



Semiz otlu salata...

Ben semiz otunu klasik sarmısaklı yoğurtla yerken sonradan böyle güzel bir lezzete dönüşebileceğini keşfettim. Miktarı keyfinize kalmış domates, salatalık, soğan zevke göre doğranır içerisine yıkanmış ayıklanmış semizotları ilave edilir bir güzel yağlanır, limonlanır bir de tuzlanır afiyetle yenilir...


4 yorum:

hersheyler dedi ki...

ne kadar hoş duruyor o güveçler :) bende deniyim
semizotu salatası da çok hoş ben her çeşidini severim semizotunun ama etcil kocama herşeyi ıspanak diye yediriyorum :)

* ஐ * : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : * ஐ * dedi ki...

Canım enfesler umarım hamişliğin de güzel geçiyordur, sağlıkla al bebişini kucağına.

e hali dedi ki...

hersheyler, ıspanak süper ya :) güveç yapmak öyle kolay ki hem lezzetli oluyor hem de sunumu şık oluyor daha ne olsun :)

stilimin direktörü çok teşekkür ederim, o bulantılı üç aydan sonra şimdi lale devrimi yaşıyorum gerçekten :)

Z FASHION dedi ki...

Oooohhh karnım acıktııııııı :)