20 Temmuz 2009 Pazartesi

Eski formuma dönüyorum sanırım...

5 ay bitti... Sadece 1 kilo aldım, çok minik bir karnım çıktı ama hala kimse anlamaz hamile olduğumu. İçimde baloncuklar patlıyor kızımın ilk kıpırtılarını hissediyorum ve sağlığımız yerinde çok şükür...



Bugünlerde eski iştahımın geri geldiğini hissediyorum, yiyemediğim bir sürü şeyi yavaş yavaş yeniden yemeye başlıyorum, tavuk hariç... Eskiden kırmızı et yiyemezken şimdi tavuğa tahammül edemiyorum sanırım normal dönemde fazlası ile yemişim :)



Bu değişimin şerefine çok sevdiğim bir yemek tarifini sizinle paylaşmak istedim, fırında çupra :)




4 adet çupra (kişi başı bir adet düşünebilirsiniz)

3 adet patates (beğeniye göre adeti ayarlanabilir)

2 adet soğan (beğeniye göre adeti ayarlanabilir)

1 limon

10-15 sap maydonoz

4-5 kereviz yaprağı

3 sarmısak

Zeytinyağı

Tuz - karabiber



Çupralar alırken balıkçı amcaya temizletilir,

Patates ve soğan yuvarlak, limon ise yarım ay şekilde dilimlenir

Borcamın altına seyrek şekilde soğan ve patatesler dizilir

Üzerine balıklar yerleştirilir

Tüm balıkların üzerine zeytinyağı gezdirilir

Tuz serpilir

Maydonoz ve kereviz yaprakları serpilir

Hazırlanan balıkların üzerine kalan patates, soğan ve limon dilimleri yerleştirilir.

Üzerlerine bir miktar daha tuz ve karabiber ekilir.

Sarımsaklar 4-5 parçaya dilimlenir ve balıkların üzerine atılır.



Hazırlanması yaklaşık 15 dakika süren bu lezzetli balıkları 200 derece fırında yaklaşık 50 dakia pişirmeniz yeterli.... Yanına kocaman kıvırcıklı, rokalı, taze soğanlı bir salata yapmayı ihmal etmeyin afiyet olsun :)

Hiç yorum yok: